سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توصیه های برای تقویت و تحکیم زندگی مشترک

مقدمه: گاهی شما و همسرتان به توجه بیشتری به زدگی مشترکتان دارید و ضروری است که در جهت تحکیم روابط خودتان بیشتر تلاش کنید.

توصیه های زیر می توانند در این راستا به شما کمک کنند:

1.در تعامل با همسرتان هیچ گاه سعی نکنید آن چه را که فکر می کنید همسرتان دوست دارد انجام دهید.از او به طور مستقیم در مورد نوع رفتاری که دوست دارند شما با او داشته باشید سوال کنید

2.بیشتر تعریف و تمجید کنید تا انتقاد
زوج هایی که از یکدیگر تعریف و تمجید می کنند نسبت به رابطه ای بین خودشان احساس بهتری دارند تا آن هایی که به دنبال فرصت هایی هستند تا از هم انتقاد کرده و رفتارهای یکدیگر را زیر سوال ببرند. البته انتقاد سازنده به بهتر شدن رابطه کمک می کند به شرط این که طعنه آمیز نبوده و در رفتار فرد باشد نه این که شخصیت او را خدشه دار کند.

3.از اعتماد همدیگر سوء استفاده نکنید:
گاهی زوجها از اسراری که همسرشان در مورد خود با خانواده اش با او در میان گذاشته در مواقعی که با هم اختلافی پیدا می کنند علیه همسرشان استفاده می کنند به عنوان مثال به خاطر اعتمادی که با همسرش دارد به او در مورد پرخاشگری پدرش نسبت به مادر و تاثیر منفی آن روی افراد خانواده صحبت می کند بعدها وقتی زوج باهم مشکلی پیدا می کنند خانم به همسر می گوید همه شما مثل هم هستید از پدر بداخلاق با دست بزن گرفته تا مادر بی عرضه ات که نتوانسته شما را درست تربیت کند. این سوء استفاده از اعتماد همسر است.

4. هربار که از همسرتان پیش دوستانتان گله و شکایت می کنید سه ویژگی مثبت او را هم مطرح کنید.

5. سعی کنید اوقاتی را با هم بدون بچه ها بگذرانید.

6. توجه داشته باشید که زندگی زناشویی همیشه زیبا و بدون مشکل نیست بلکه گاهی اختلافاتی نیز خواهد داشت ولی صرف داشتن اختلاف به این معنی نیست که ازدواجتان اشتباه بوده است.

7. قبل از اینکه جر و بحث را با همسرتان شروع کنید فکر کنید آیا واقعا ارزشش را دارد.

8. از کلمه طلاق تا جایی که امکان دارد استفاده نکنید

9. به فضای شخصی یکدیگر احترام بگذارید.

10. به خاطر داشته باشید که در زندگی مشترک باید یاد بگیرید که عشق و محبت خود را نشان بدهید.

11. گاهی همسر خود را با انجام کاری یا خریدن هدیه ای غافلگیر کنید.

12. هیچگاه فرصتها را برای اینکه به همسرتان بگویید که او را دوست دارید او را از دست ندهید.

13. از اینکه بگویید ببخشید،‌عذرخواهی می کنم یا متاسفم نترسید.

14. با هم شوخی کنید البته در شوخی ها حد و مرز را رعایت کنید و هیچگاه شوخی های توهین آمیز نکنید. در ضمن مراقب باشید که شوخی ها طولانی نشود چون در این وضعیت موضوعی از حالت شوخی خارج شده و به مسابقه ای تبدیل می شود. که هریک سعی می کند برنده شود و ممکن است برای برنده شدن حرمت ها را بشکند. این وضعیت شوخی به جنگی تبدیل می شود که در واقعیت هیچ برنده ای ندارد. بلکه هر دو بازنده خواهند بود همچنین ضروری است که زوج از شوخی کردن مسخره کردن و یا مطرح کردن مسائل در مورد خانواده های یکدیگر اجتناب کنند که وارد شدن به این حوزه ها می تواند به رابطه ان ها آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

15. هیچگاه پیش دیگران با هم جر و بحث نکنید. چنین مواقعی مسائل و مشکلاتی پیش می آید و یا با هم در حضور دیگران و یا در کوچه و خیابان اختلاف نظری پیدا می کنید سعی کنید تا رسیدن به خانه تحمل کنید البته در فرصتی که تا رسیدن به خانه دارید به راهکاری موثر برای حل و فصل مشکل پیش آمده فکر کنید.

16. هیچگاه رازی را که مربوط به زندگی مشترکتان است از هم پنهان نکنید بعضی زوجهابه دلایل مختلف سعی می کنند مسائل را که به زندگی مشترک آن ها مربوط می شود از هم مخفی نگه دارند این کار دو مشکل را می تواند ایجاد کند. اول اینکه اگر طرف مقابل به نحوی از آن مطلع شود احساس خواهد کرد که همسرش به او اعتماد ندارد و احساس صمیمیت نمی کند. که او هم متقابلا ممکن است چنین احساس هایی در مورد همسر خود پیدا کند که این در نهایت در رابطه آن ها اثر منفی خواهد گذاشت دوم اینکه با پنهان کردن بعضی مسائل می تواند فرد را از حمایت و همدلی همسرش محروم کند.

17. راه گفتگو را هیچگاه نبندید عامل مهم در رضایت زناشویی گفتگو کردن است زوج ها به محض مواجه شدن با مشکلی در رابطه خود از یکدیگر قهر می کنند و ارتباط کلامی خود را قطع می کنند نه تنها مشکلی را حل نمی کنند بلکه بدعتی را در رابطه خود ایجاد می کنند که به مرور رابطه ان ها را به هم خواهد زد.

18. همیشه احترام یکدیگر را نگهدارید و با هم با احترام و در عین حال صمیمانه رفتار کنید.

19. در هر شرایطی از همسر خود حمایت و جانبداری کنید این به آن معنی نیست که از رفتارهای اشتباه و نادرست او دفاع کنید. بلکه به این معنی است که در همه حال نشان دهید شما حامی و پشتیبان او هستید.

20. سعی کنید تا جایی که امکان دارد خانواده های یکدیگر را از مسائل زندگی مشترکتان دور نگه دارید.

 



[ یکشنبه 91/1/27 ] [ 6:22 عصر ] [ اسماعیلی ]